Horror i Hula

Hvem

  • Glamgrim
  • Vaydir
  • Kazim
  • Thom

LP
5500

Hovedpunkt

  • Etter en lang moralsk debatt blir vi enige om at det er for farlig å slippe Tore løs på overflaten.
  • Glamgrim tar oppdraget med henrettelsen og gir Tore en siste anledning til å si noen ord vi kan viderebringe til familien.
  • Tore´s øyne blir sorte og han ler og sier at han ikke har noen familie lenger, Tyrlaan er hans mester!
  • Han blir til et skyggevesen og smetter unna.
  • Vi jager skyggevesenet gjennom hula, det blir kamp fra gate til gate, der skyggevesenet gjemmer seg og stadig glir unna.
  • Kazim og Thom går i bakken iløpet av kampen, til slutt blir vesenet hardt skadet og rømmer unna igjen.
  • Vi får Kazim og Thom på beina og følger etter.
  • Vesenet har gjemt seg i kadavermenn hula, det blir en siste kamp som vi går seirende ut av!
  • Bruker flere timer på å hugge hodet av kadavermennene.
  • Plutselig setter Tore seg opp igjen, sier "Nå vet jeg hvem dere er" før han igjen kollapser på bakken.
  • Vi brenner det neste rommet med kadavermenn
  • Vi krysser den underjordiske elven på veien tilbake, Kazim blir tatt av strømmen og havner i fossen.
  • Resten klatrer ut av hula og leter etter nærmeste elv. Vi finner Kazim svimeslått nedenfor en stor foss og får liv i ham igjen.
  • Etter litt hvile fortsetter vi østover mot neste kryss, Thom slår følge.
  • Etter noen dager blir vi stoppet av en speider fra Dvergekompaniet
  • Han tar oss med til lederen Tarr Stålhånd igjen.
  • Vi forklarer hva vi har utrettet på de ulike stedene og om Tore´s skjebne.
  • Vi spør om muligheten for samarbeid nå, dvergene er skeptisk, men Thom snakker med Tarr på tomannshånd og Tarr går med på et sammarbeid.