The Blades of Cara Fahd

Hvem

  • Glamgrim
  • Vaydir (NPC/PC)
  • Kazim (NPC)
  • Überzib (NPC)
  • Sylph
  • Zap

LP
2000

Hovedpunkt
Gruppa kommer seg tilbake til Travar og tar inn på vertshus der. Drakene fortsetter og lover oss en stor belønning når mesteren deres får høre om vårt bidrag. Glamgrim, Vaydir og Kazim for VIP behandling siden de er helter av byen. Kazim søker rundt etter noen som kan hjelpe ham med patternet sitt og finner en person som mener han kan hjelpe, Kazim begynner treningen og legger etterhvert ut på en reise for å finne seg sjæl. Imens trener resten av gjengen seg opp til nye sirkler. Stålhånd dukker opp og ypper til bråk, men blir lært en lekse. Vi får også undersøkt knivsettet vi fant, det viser seg å være mektige artefakter. Han som undersøker dem kan fortelle at for å veve oss til dem må vi vite navnet på knivene og hvem som lagde dem. Han mener de er orkiske i opprinnelse og at vi bør undersøke i biblioteket i Bartertown. Han viser oss at når dolkene legges i en sirkel, åpenbarer det seg runer på dem.

Vi sender et brev til Charboia for å høre om ting har roet seg der, det virker sånn så vi planlegger en reise nordover. Kazim er fortsatt ute på sin sjelereise, så vi legger igjen et brev til ham i vertshuset. Sylph og Zap er intereserte i å bli med på nye eventyr så de slår følge. Vi tar luftskip nordover og ankommer Bartertown uten videre hendelser.

Vi tar turen innom Charboia og blir møtt av en fornøyd Aardela og en noe forspist Zibbit. Charboia holder fest og forteller om hva som har skjedd. Ting har tydeligvis roet seg mellom Thrul og Thera. Kongens mordere er funnet og Thera var ikke implisert, men situasjonen er fortsatt spent på grunn av behemothen. Charboia kjenner igjen en av runene, det er symbolet til det gamle orkeriket Cara Fahd som forsvant under scorchen.

Vi oppsøker biblioteket og får etterhvert tak i en ekspert på Cara Fahd. En orkedame ved navn Vanych Oldsinger. Vi viser henne dolkene og hun blir i fyr og flamme. Hun kan fortelle at det sannsynligvis er The Blades of Cara Fahd, eldgamle dolker som forsvant under scorchen. Hun vet ikke hvem som laget dem, men hun mener å vite hvem som kan vite det. Vi må kontakte Gnanang, en ork som er medlem av en scorch gang med navnet Fists of Fahd. Hun vil gjerne bli med på ekspedisjonen og vi blir enige om at hun kan få være med.

Vi begynner å planlegge en tur mot Utrecht fjellene sørvest for Bartertown for å se om vi kan finne det tapte orkeriket Cara Fahd!