Kongen er død

Hvem

  • Glamgrim
  • Vaydir
  • Kazim
  • Zibbit?

LP
3000

Hovedpunkt

  • Starter hos Charboia hvor vi leker med Aardela.
  • Sendebud fra krigsakademiet, vi trengs til oppdrag
  • Oppdraget er å beskytte en landsby ved behemothen. Theranerne plyndrer og tar slaver og vi skal beskytte mot raiding parties og hvis mulig ta fanger til forhør.
  • Vi blir tildelt et luftskip som styres av to orker Brax og Drask.
  • General Durin taler ved avgangen. Det er en anspent situasjon men vi er ikke i krig. Thrul kan ikke tålerere raiding. Vi skal beskytte og forsvare men ikke provosere.
  • Kaptein gir oss siste detaljer, landsby nord for Triumph, beskytte, rapporter innen 3 dager, prøv å få allierte i landsbyen.
  • Vi drar sørover og er fremme på formiddagen.
  • Første dag forløper uten hendelser, vi får god kontakt med landsbyen og avtaler at de kan heise et rødt flagg hvis de føler seg truet. En karavane kommer og drar.
  • Andre dag begynner vi kretsingen, en gruppe på hest ankommer landsbyen og det røde flagget heises. Det er Kvam! og en ny gjeng. Han oppfører seg blærete men angriper ikke når han ser luftskipet og oss. De drar med uforrettet sak.
  • Tredje dag, vi har lagt en plan og sender luftskipet nordover mens vi gjemmer oss i en hytte ved porten for å se hvordan Kvam oppfører seg uten luftskipet i nærheten.
  • Kvam kommer tilbake og krever å få slaver, han myrder borgermesteren. Det blir kamp!
  • Vi får overtaket og Kvam forsøker å stikke av men blir innhentet og tatt til fange. Vi får bragt borgermesteren tilbake til livet ved å ofre en last chance salve.
  • Vi avhører Kvam og han innrømmer at de er ansatt av Theranerne for å skaffe slaver.
  • Vi returnerer og blir belønnet med en ekstra tønne øl!
  • Vi hviler ut hos Charboia en tre dagers tid før vi på ny blir tilkalt til krigsakademiet. Det blir handlet inn diverse magisk stash.
  • Durin vil ha et permanent tilstedeværelse i landsbyen og ber oss om å ta den første måneden der. Vi aksepterer og drar sørover.
  • De første to ukene forløper uten videre hendelser.
  • Midt i uke tre kommer et sendebud fra Behemothen, de ønsker å handle korn og tilbyr gode priser. Kazim hjelper å forhandle frem gode betingelser, men borgermesteren er usikker på om han bør inngå avtalen eller ikke når landsbyboerne får høre om det og er delt i synet på om de bør handle med Theranerne.
  • Før Theranerne vender tilbake med avtalen kommer et sendebud fra Thrul. Kongen er død! Myrdet med mørk magi og mistanken går mot Thera. Vi blir beordret tilbake så fort som mulig.
  • Vi rir nordover og blir møtt av Durin.
  • Valurus sønn Neden skal ta over som konge og Durin ber oss om å følge ham til tronsalen der Neden skal tale.
  • Vi kommer inn i en gigantisk sal med over tusen tilhørere, Neden viser seg offentlig for første gang etter sin fars død.
  • Neden understreker at man ikke har klare mistenkte men at Thera er hovedmistenkt, alt skal gjøres for å finne de skyldige og vise de dvergisk rettferdighet!
  • Neden etterfølges av en rådgiver som forklarer at Neden skal krones om 8 dager, i mellomtiden er det begravelse for Valurus om 2 dager.
  • Rådgiveren avbrytes av en dame som slenger ut anklager mot Neden, hvorfor er ikke han en mistenkt! Det bryter ut krangel og håndgemeng som utarter seg til panikk og katastrofe, folk blir trampet ihjel i forsøk på å komme seg ut.
  • Vi kommer oss såvidt ut og hjelper med å få folk i sikkerhet.