ED4: Stairway to heaven and hell
ED4: Stairway to heaven and hell
Setting: ThorDahl
GM: Harald
Type: Intrigelaiv
System: ThorDahl
Forrige laiv: {$forrigelaiv}
Neste laiv: {$nestelaiv}

For hugs kjære lyttar, moralen den er
At Koondar er sjefen i verda her

- tradisjonelt ordtak

Vi befinner oss i den til nå fredfulle skogen Glenwood deep. Innbyggerene her aner fred og ingen fare. Men de hadde ikke regnet med at dette stedet skulle bli nedslagsfelt for fremtidens skjebne.

Minilaiven avslutter ED4.0! Alle rollene er på veg inn i Glenwood deep av ulike årsaker, og alle samles i hula til Bone Thunderfeet. Verdens skjebne er i deres hender!

Roller

Rolle Spiller Beskrivelse Skjebne
FO Mikkel Reinspekk Same. Skulle komme så langt som mulig i Sami Ædnan. Fikk levert ritualet for å finne Millikams Nøkkel til Shaman i fremtiden. Fikk erstattet udugelig shaman i fremtiden med en dugelig en. Fikk levert magisk liste over ringenes posisjon til fremtiden. Overlevde kvelden.
Anders Pappa paro Gal dverg, med flere sønner enn skjeggstrå i skjegget. Skulle stjele alle ti ringene fra skrinet og gi de til den som Pappa Paro anser som best egnet. Få Koondar til å kysse Gullbrands føtter og be om unnskyldning. Skaffe gull. Stjal de ti ringene og ga de til Abigail, ettersom Koondar nektet å kysse Gullbrands venstre fot. Samlet 64k gull.
Stein Koondar Mektigste trollkarl i verden, ja Overlot makten i verden til Lovegood fordi han nektet å kysse Gullbrands fot. Overlvede?
Pernille Abigail goodLove Tidligere al-tara til-beder. Skulle skaffe seg en eller flere ringer og bringe frem den nye magi. Rekruttere medlemmer. Rekrutterte Pappa paro og slekten hans til kulten - en ny undergren, Love Paro kulten. Finner ut at Besen er en lenge etterlengtet storebror. Fikk alle 10 ringene! Ble siden hersker over hele verden i 1000 år. Godt jobbet!
Morten Besen Beskeby Grunnleggeren av det beske manifest, de beske bud mm. Skulle legge grunnlaget for ny verdensorden med Det Beske Manifest og Ny Magi. Fikk spredd budskapet, men ikke rekruttert noen. Den nye magien ble innført ved hans hjelp, men han har ikke tilgang på noen av ringene (igjen). Fikk vite at Lovegood var søsteren hans, som han fridde til (i følge det siste ønsket til hans avdøde far). Overlevde kvelden, men havnet i fengsel(?)
Jardar Rollo Medlem av questor alliansen Overlevde?
Rune Krokus Mistet familien, mistet vettet, mistet livet, nå er han tilbake! Reiste til fremtiden og ofret en tilfeldig person (ikke så lurt) Overlevde?
Tord Bone Thunderfeet Medlem av questoralliansen Fikk hula si invadert. Døde?
Tård Gullsmed Evil badguy, gjenoppstått fra de døde Døde?

Kveldens hendelser

Etterspill

Lovegood har sikret seg alle ringene og grunnlegger et 1000-årsrike. Når dette riket går under, blir ringene på ny spredd for alle vinder. Hva som skjedde med de andre, får vi kanskje vite i en ny Earthdawn-kampanje.

Minnerike Hendelser

Morten

  • Besens kostyme med svart skinnbukse, svart skjorte og svart slips var rimelig facist-harry. Men lappen over øyet klødde for mye.
  • Trille rundt på Mikkel Reinspekk
  • Finne ut at Goodlove var søsteren min og at faren vår hadde befalt meg å gifte meg med henne
  • Manipulrere Papa Paro til å henge opp prefabrikerte bakvaskelseslapper. Han greide det ikke så veldig bra, selv om det bare var å fylle inn navnet på den som skulle bakvaskes.

Handouts og dokumenter