Gift i bryllup

Hvem

  • Glamgrim
  • Vaydir (NPC)
  • Kazim (NPC)
  • Zylph
  • Zap
  • Bog

LP
5000

Hovedpunkt
Vi er klare for å reise, men Vanych kan ikke være med allikevel, hun må passe jobben på biblioteket, men kan lete etter mer litteratur rundt dolkene. Charboia mener vi trenger en lokalkjent når vi skal reise til orkeland, og han kjenner en fyr som han inviterer hjem. (når han blir edru)

Charboia holder fest for oss, og Kazim dukker opp. Fortvilet over ikke å ha fått patternet sitt tilbake anklager han Glamgrim for å ha sviktet ham. Glamgrim klarer å snakke fornuft til Kazim og foreslår at han undersøker et alvisk rituale for å restarte patternet sitt. Kanskje han kan bli druide, han kledde uansett ikke sorte kapper.

Bog Bloodsinger ankommer. Vi hilser og fester mens vi forteller om reisen til Kharafahd området. Bog viser seg å være interessert i gammel orkisk kultur og kan faktisk lese inskripsjonen på en av dolkene. Et dikt, som nevner at de er åtte i tallet, men vi har bare syv dolker.

Det blir etterhvert god stemning og Charboia utbryter at vi bør danne en gruppe og sverge oss sammen for å undersøke disse dolkene. Alle lar seg rive med av stemningen og før kvelden er omme har vi dannet gruppen "Dragekunnskapens Beskyttere" Vi sverger blodfred og knytter oss sammen i et gruppepattern.

Alle knytter et minor pattern item til gruppa:

  • Glamgrim - En blå sten som stammer fra dragehula og symboliserer at han er stenen/klippen som tar imot juling for gruppa
  • Bog – En gammel mynt fra Kharafahd tiden som symboliserer hans rolle som guide i orkiske ting
  • Charboia – En sølvskje som symboliserer hans farsrolle som tar seg av husly og mat
  • Vaydir – Et tannkjede av egne tenner, som symboliserer hans villighet til å kaste seg inn i kamp for gruppa
  • Kazim – En signetring som symboliserer hans forbindelser innen handel og mulighet for å forhandle for gruppa
  • Zap – Et grytelokk som symboliserer hans rolle som kokk og beskytter
  • Zylph – En hårspenne formet som et sverd som symboliserer hennes evne til å sjarmere med både ord og sverd.

Om natten drømmer Glamgrim at han er tilbake i smia til far. Gamle Glam slår på en av dolkene, hardere og hardere, denne må ødelegges sier han! Glamgrim forsøker å stoppe ham men det siste hammerslaget faller, dolken knuses i flere biter og Glamgrim våkner.

Neste dag ordner Charboia et luftskip til oss som flyr oss sørover og setter oss av nordøst for det gamle Kharafahd. Etter litt riding treffer vi på tre scorch raidere, Bog viser seg å være fra samme klan, Fists of Fahd, og vi blir tatt for å være bryllupsgjester til det store bryllupet som skal holdes. Vi later som om vi er på vei til bryllupet og blir med orkene til en liten menneskeutpost Kobberkjelen, der menneskene driver gruvedrift.

Det er mange orker til stede fra Fists of Fahd klanen og Viper klanen. Det viser seg at høvding Mosthugs sønn Uthug fra Fahd klanen skal gifte seg med høvding Orguks datter Tirag av Viper klanen slik at klanene inngår en allianse. Vi viser vår respekt for høvding Mosthug og blir tatt med på festen siden Bog er firemenningen hans. Vi spør etter Gnanag og det viser seg at han er bror av høvding Mosthug.

Vi finner Gnanag i snakk med Orguk, men Gnanag virker distrahert og stresset og vi får beskjed om å snakke med ham etter bryllupet. Bryllupsseremonien går i gang og orkene samles i en stor sal som menneskene har. Mosthug erklærer Uthug og Tirag for Ork og Kone, til vill jubel fra orkene. Men jubelen går over da Mosthug begynner å hoste og roper at han er forgiftet! Det blir kaos og vi trekker oss litt unna. Bog blir for å speide og Mosthug er visst ikke død, men bare i koma.

Vi slår leir utenfor byen og observerer at Viperne forlater stedet. Vi går inn igjen for å sjekke hva som skjer. Mosthug er våknet opp igjen men er rødsprengt i ansiktet og snakker med sønnen. Uthug er overbevist om at det er Gnanag som har forgiftet faren. Mosthug sender sønnen med hele klanen for å ta hevn! Gnanag ble observert da han forlot byen sammen med lederen for Viperne. De er sikkert i fortet sitt. Vi overbeviser Uthug om å la oss snike oss inn bakveien mens Fahd klanen distraherer fortet i front. Uthug liker planen og forteller om en hemmelig bakvei han vet om.

Som sagt så gjort. Vi overrumpler vakta ved den hemmelige bakdøren og sniker oss inn. Der kommer vi opp på muren der vi ser Gnanag stå alene og observere Fahd klanen som har kommet for å ta ham. Vi konfronterer ham, men han er lite villig til å snakke når Bog begynner å forhøre ham. Glamgrim griper inn for å spørre om det som egentlig er viktig, The Blades of Khara Fahd.

Når han får se dolken til Glamgrim går det et lys opp for Gnanag. Han har bare hørt rykter og hint om dem, men han vet en ting. Dolkene er forbannet og vil føre ødeleggelse med seg. Han vet at de ble laget av våpensmeden Rugaglo. Det må være dolkenes forbannelse som fikk ham til å forgifte sin egen bror. Vi er også forbannet og den eneste muligheten vi har for å løse oss fra den er å følge de til siste tråd. Vi må binde oss helt til dem for å forstå dem og løse forbannelsen. For ham er det for sent, han hopper i døden fra fortets mur.

Vi kommer oss ned til Uthug og Fahd klanen som er fornøyd med at Gnanag er død. Vi blir med tilbake til Mosthug. Vår anseelse stiger da vi kan fortelle at vi ordnet opp med Gnanag, at han inrømmet at det var han som stod bak, og at det ikke ble en stor konfrontasjon med Viper klanen. Vi nevner ikke dolkene.