Windlingene ordner opp

Hvem

  • Glamgrim
  • Vaydir (NPC/PC)
  • Kazim (NPC)
  • Thom (NPC)
  • Sylph
  • Zap

LP
Alle øker til 60000

Hovedpunkt
Glamgrim legger ut på reise for å finne vennene sine. Etter å ha gått noen timer begynner han å innse at det kanskje ikke var så lurt å storme avgårde på egenhånd, men han kan ikke vende tilbake til leiren så han fortsetter. Mot kvelden treffer han på tre windlinger og han slår leir sammen med de. Windlingene sover i et tre mens Glamgrim gjemmer seg i en busk. På natten våkner han av at noen romsterer i leiren. Han hopper på skikkelsen og det viser seg å være Kazim. Kazim er medtatt, blodig, og husker ikke noe annet enn at han har løpt lenge. De legger seg til å sove for å gjenoppta letingen neste morgen. Glamgrim våkner av at Kazim stikker en dolk i skulderen hans. Kazim blir overmannet og virker ikke å være helt seg selv. Windlingene kan konstatere at han ikke har patternet til en adept lenger.

Kazim og Glamgrim får windlingene til å hjelpe seg i jakten på Thom og Vaydir. De kommer etterhvert til en hule og går inn. Kazim advarer mot en kjele med blod som han vagt husker. Vi finner en kjele med noe som ligner blod, og en stemme hvisker Glaaamgrim. Vi lukker døra. Etter å ha tenkt seg litt om åpner vi den igjen og ser blodspor fra kjelen og bort til veggen. Vi finner en hemmelig dør som leder oss til en enda større blodgryte der Vaydir er bunnet over den og Thom i blodig skikkelse med store klør går til angrep på oss. Vi får hugget ned Thom sin skikkelse og befridd Vaydir. Han kan fortelle at de fant oppdragsgiveren vår bunnet på samme sted, men Kazim ramlet i blodgryta da han prøvde å hoppe opp for å befri ham. Vaydir fikk dratt ham ut, men han ble gal og løp avsted. Vaydir og Thom prøvde å kjempe, men ble overmannet.

Vaydir viser oss til et område der han ble holdt fanget. På veien går vi gjennom et rom med seks store egg, vi lurer på om det kan være drageegg, men ingen av oss er eksperter så vi lar de være. Vi finner et rom med tre krystallsarkofager. En er tom, de andre inneholder et menneske og en alv. Før vi får undersøkt nærmere hører vi fottrinn og gjemmer oss. Det er Tyrlaan som kommer, han har vekket opp Thom igjen og med seg har han også en bloddrake. Han går inn i evil mastermind modus og forteller oss hele sin geniale plan. Han tar kreftene til horrors for å bli mektigere, nå skal han lage seg en hær av draker, mane frem Verjigorm og ta kreftene hans og dermed herske over hele verden, mohahaha. Han vil utnevne oss til kapteiner hvis vi bøyer oss for ham og tjener ham.

Vi avviser og det blir kamp. Tyrlaan bruker ond magi mot oss, og Thom og Draken slår hardt fra seg. Men de nye windlingpartnerne våre er dugelige krigere og til slutt vinner vi kampen, selv om både Vaydir og Glamgrim blir slått bevisstløse. Vi undersøker resten av hula og det er ikke spor av flere kultister. Vi drar tilbake til sarkofagene og vekker opp mennesket. Han kan fortelle at han er en drake under Icewings kommando. Men Tyrlaan tok kontroll over ham og den andre alven og tvang de til å stjele eggene. Vi blir lovet en stor belønning hvis vi hjelper dem med å returnere eggene til Icewing.