Dahl Millenium Tower
Dahl Millenium Tower
{$caption}
Hvor: Sandefjord
Eies av: TDFS
Status: Gjenoppbygd

Dahl Millenium Tower ligger i Sandefjord og er hovedkvarter for TDFS. Bygget ble oppført av Thor Dahl i 1973 som et moderne hovedkvarter for den voksende organisasjonen. Det var den første skyskraperen i Sandefjord, men flere fulgte siden. Bygget fikk ikke den funksjonen var tiltenkt; TDFS sin stuktur var for desentralisert, og feks. hovedkvarteret til TDFS Vesteuropa og USA brød seg lite om hva hovedkvarteret dikterte.

Dette endret seg først når Gregers Dahl overtok ledelsen av TDFS og startet reformeringen av selskapet. Dahl Millenium Tower ble nå hjørnestenen Dahlimperiet og alle underkontorene ble brakt under kontroll. Gregers personifiserte også bygget bla. med tilgjengelige snitter og drammer i hver etasje, eget blyforet hvelv, garantert av Fritjof til sikker oppbevaring av voodooartefakter og et eget styrerom tilgjengelig kun fra Gregers kontor, som Gregers av ukjente årsaker ofte benyttet alene.

Nye Dahl Millenium Tower

Under krigen mot Tötenskiold, ble Dahl Millenium Tower truffet av en kamikaze-zeppeliner lastet med sprengstoff. Dette førte til at tårnet styrtet sammen. Rune Dahl, mange Modahler og andre ansatte ble drept den dagen. Da TDFS etter dette ble satt under etterforskning og begjært konkurs, holdt Modahlene det systemet gående i teltleir foran ruinene. Deres heroiske innsats berget TDFS gjennom krisen.

Etter krigen med Tötenskiold var over, ble Dahl Millenium Tower i 2012 gjenreist som et hypermoderne forretningsbygg. Det ble sentrum i det som etterhvert ble Sandefjord Finansdistrikt, med en rekke andre skyskrapere. Det er arbeidsplass for flere fra Dahlfamilien samt flere tusen Modahler og andre ansatte. En statue av Rune Dahl og en annen statue av strevende Modahlkontorister er reist foran bygget.

Under slaget om Sandefjord, ble tårnet truffet av flere granater og raketter, men stod fjellstøtt gjennom kampene.