Flight FB666
  • Type: Action
  • GM: Harald
  • System: Crazy, med gunnere, dynamitt, bækkstæbb etc.
  • Setting: TD X Series (TD Post 2015)
Table of Contents

Bakgrunn

Etter mange år i brakk har Flugo Bombastico, ”Kongos stjerne”, gjenoppstått som selvstendig flyselskap. På grunn av den nye handelsavtalen mellom Sameland og Kongo på import av ulovlig elfenben, har Flugo Bombastico startet opp en ny rute mellom Kinshansa og Karasjok. Myndighetene i begge land lovpriser den nye flyruten, som skal ifølge sjefs-same Jokka Jompalainen ”…lægg te rætte førr en nyindustri æra her i nord basert på ælfenben”. Rykter vil ha det til at man importerer elfebein for å blande dette med reinsdyrhorn og lage verdens ultimate potensmiddel.

Derimot har mangelen på billig drivstoff har gjort det nødvendig for Flugo Bombastico å satse på luftskip for å transportere reisende og gods. For å vise verden hva Flugo Bombastico er gode for, har de spesialbestilt luftskipet ”Didrik Dahl I” fra kineserne. Og hvilket luftskip Flugo Bombastico har fått: Bygd i original dahl-vertshus stil, men i solide materialer som marmor og det fineste regnskogtømmer.

Vi befinner oss på Kinshasa international airport, hvor Kaptein Jack og hans besetning tar imot passasjerer og gods, og forbereder Didrik Dahl I på sin jomfrutur mot Karasjok….

Roller

Spiller Rolle Detaljer
Besetning
Rune Cpt. Jack Selvlært luftskipskaptein. Tvillingbroren til Jungle Jack. Har vært en galleonsfigur for Kongo Air i mange år, inntil de nylig gikk konkurs. Tidligere modell og skuespiller.
Stein Obo "Mr. Crash" Borromann Styrmann. Lang erfaring fra de Kongolesiske luftfartstilsynet, hovedsakelig som byråkrat og utreder. Fikk tilnavnet "Mr Crash" etter at han la frem rapport som oppsummerte de mange uhell og flykrasj som plaget Kongolesisk luftfart.
Morten Kofi Joy 18 år og ufaglært styrmann og lærling. Ansatt av Obo som en del av det Kongolesiske opplæringsprogrammet for nye piloter.
Tord Tuba Maskinist, Flyvert og vakt
Passasjerer
Anders Jompe "Potens-Jompa" Rævalainen Same. Direktør i Karasjok Potens AS.
Finn Olav Osman Al-Osman Araber og rik investor.
Jenny Fatima Al-Osman Araber. Søster til Osman
Jardar Igor Vassjevski Kosakk-russer fra Sibir
Pernille TBA -
Tård TBA -
GM
Harald - -