Regler ED4 Avslutning

Regler
All kamp utføres med en liten dolk. Den med høyest kamppoeng vinner. Er det uavgjort vinner ingen. Den som vinner har den andre sitt liv mellom hendene.

All magi er sperret så lenge Bone bestemmer så. Hvis Bone fjerner sperren, eller dør, vil old magi power bli tilgjenglig. New magi power er først tilgjenelig når den nye magien har blitt aktivert. Dette har ikke skjedd ennå. For å bruke new magi powers trengs i tillegg arete. Dette er spesial-mana som er spesifisert i hvert karakter sheet. Har man 0 i arete kan man ikke bruke new magi powers, selv om man har definert krefter der. Arete kan dukke opp i løpet av spillet.

Spillestedet er en liten hule, mistenkelig lik leiligheten til FO. Den har eget bad, kjøkken, soverom og arbeidsrom, gang og stue. Men, inn til soverommet står det en portal. Den har ingen egentlig noe peiling på.

Gift og backstabbing er ikke lov på denne laiven. Kun kamp med kamppoeng eller magi.

All magi utføres ved at man viser to fingre, og sier effekten.

Mana kan overføres fra person til person. Det samme kan gull. Begge er handels valuta. Forskjellen er at gull ikke kan brukes til noe fornuftig i dette spillet, men det kan mana.

Litt om spillet
Dette er en forhandlingslaiv, basert på personlige plott. Stemningen er en blanding av seriøs og humoristisk. Det er ingen som skal velges til konge eller boss etc, så det man ”spiller om” er: hvem som overlever hula, hvem som ender opp med ringene, hva som skjer med magien (vil den nye erstatte den gamle?), hvem som er allierte og hvem som er fiender når kvelden er over. Alt er veldig åpent, og dere kjenner rollene deres best selv til å gjøre diplomatiske beslutninger. Det er mange stor-karer her, og noen kan komme til å dø. Jeg har, for en gang skyld, forberedt back up roller. Mest av det humoristiske eller voldelige innslaget.